Březen – měsíc, kdy začíná projekt „Jaro ožívá“

Již několik let jsou všechna oddělení školní družiny včetně školního klubu zapojena do mezinárodního projektu České společnosti ornitologické, který nese název „Jaro ožívá“. Projekt, který dětem přiblíží nejen běžné druhy ptáků, ale zejména se zaměřuje na návrat poslů jara ze svých zimovišť. Stejně tomu bylo i 1. března 2017, kdy jsme se tomuto projektu věnovali ve všech odděleních.

Březen – měsíc, kdy začíná projekt „Jaro ožívá“

Každé oddělení je ve své družině a plně se věnuje přiblížení našich poslů jara z teplých krajin. Ano, povídáme si o čápovi bílém, který jako první přilétá zpět na své hnízdo. Nejprve však sameček, který přilétá dříve, aby poopravil hnízdiště, a do čtrnácti dnů za ním přilétá samička, aby do hnízda nakladla vajíčka. Pak se seznamujeme s vlaštovkou obecnou, kterou všichni dobře známe a porovnávali jsme ji i s jiřičkou. Hledali jsme rozdíly, které mají. Zmínka padla i o kukačce, která je též posel jara, ale tu asi těžko lze vidět. Tu spíše slyšíme. Hovořili jsme o jejím životě a o tom, jak ona praktikuje život svých mláďat. Jako poslední posel jara k nám přilétá rorýs. Pátý posel jara, kterého nemůžeme u nás dohledat, je vlha pestrá, která se nachází na jižní Moravě. Kromě těchto poslů jara padla i zmínka o dalších prvcích, které nám přibližují jaro. Začínají kvést jarní rostlinky, příroda se probouzí, zvířata začínají hnízdit a začínají se starat o svá mláďata. Děti druhého oddělení pokračovaly ještě dál a jejich úkolem bylo vymyslet krátkou pohádku, která by nám přiblížila odlet do tepla a návrat zpět k nám. Můžeme říci, že někteří opravdu vytvořila krásná díla. Děti si i v oddělení zasoutěžily. Jejich úkolem bylo si ověřit znalosti, které získali při povídání o projektu. Následovaly dvě křížovky s tajenkou. A tak již nyní se těšíme, až vyrazíme do přírody a budeme vyhlížet „posly jara“.

Autor:
Vydáno: