Mezinárodní den nenásilí
Tento den si připomněly děti školní družiny ve všech odděleních, ale i starší děti ve školním klubu. Oficiálně tento den připadá na 2. října. My jsme si ho připomněli již 1. 10. 2014.

Po obědě se scházíme po odděleních ve svých prostorách a zamýšlíme se, co to je nenásilí. Společně si udáváme různé příklady a pak se dostáváme ke slůvku násilí. Opět jmenujeme příklady násilí a vzápětí se dostáváme až k některým druhům násilí. Poznáváme domácí násilí, násilí ve škole, které zcela určitě může narůst až v šikanu, násilí ve světě, které zase může přerůst od drobných potyček až ke světovému konfliktu. Děti znaly mnoho příkladů z těchto oblastí, a své postřehy doplňovaly i slovy s tím, že to viděli v televizi, z vyprávění starších osob. Dokonce zde zazněla i obava z velkého světového konfliktu, kterým by mohla být i 3. světová válka. Využíváme situace a hledáme řešení, jak bychom mohli zabránit takovému konfliktu. Děti opět reagují a odpovídají na otázky – dohodou, usmířením se atd. Z tohoto úvodu jsme přešli na pohádky. Naším úkolem bylo vyjmenovat pohádky, ve kterých vítězí dobro nad zlem. Vítězství dobra nad zlem je opravdu ve většině pohádek. A tak jsme hledali v těchto pohádkách postavy, které na jedné straně jsou zlé a na druhé straně ty dobré postavy, které mají kladné vlastnosti. I o těchto vlastnostech jsme živě diskutovali. Od těchto vlastností pohádkových bytostí jsme přešli na naše vlastnosti, abychom si uvědomili, jaké dobré vlastnosti máme my a na druhé straně ty negativní vlastnosti. A můžeme říci, že se nám to i dařilo.
Zjistili jsme, že dokážeme být i vůči sobě sebekritičtí, a že si ty negativní vlastnosti uvědomujeme. V posledním úkolu, který jsme plnili, bylo výtvarně ztvárnit téma „Jak si představuji svět, ve kterém by všem bylo dobře.“ Nejprve si o tom vyprávíme, hledáme příklady a pak se již dáváme do poslední fáze dnešního dne. Téma se zdá lehké, ale čím dál tím více zjišťujeme, že to není tak jednoduché, jak jsme si mysleli. Děti školní družiny malovaly na kruhovou čtvrtku, která znamenala zeměkouli nebo naší planetu. A tam vznikala naše díla. Školní klub maloval na čtvrtky A4. Vzniklo mnoho krásných obrázků. Všichni si zcela určitě zaslouží sladkou odměnu. Nyní již čekáme na vyhodnocení. A jak to dopadlo?
Zvítězili všichni, neboť všichni si uvědomili, co je pro nás nejdůležitější, aby všem na naší planetě bylo dobře. Z toho odpoledního posezení vzniklo i mnoho pravidel, které vedou k tomu, jak se vzájemně k sobě chovat, neubližovat si, aby jeden druhého toleroval, vyslyšel a v závěru, jsme zjistili, jak důležité je naslouchat jeden druhému.