Světový den mokřadů se dostal i do školní družiny
„Kde je voda, tam je život“, praví stará lidová moudrost a my to všichni víme. Ale ne všichni tuto skutečnost doceňují. Když se podíváme kolem sebe, můžeme vidět přibývající vyschlé prameny, při sebemenších deštích se najednou vyskytnou katastrofální povodně a velmi ubývá některých druhů běžně se vyskytujících rostlin a živočichů. Proto i děti 1. a 2. oddělení si stav naší přírody v době, kdy si celý svět připomíná Světový den mokřadů, připomněly.
Scházíme se každý ve svém oddělení a připomínáme si s dětmi 2. únor, který patří Světovému dni mokřadů. Snažíme se rozvinout kolem této situace besedu a zjistit, co to ty mokřady vůbec jsou? Po chvíli děti přichází na to, že je to místo, kde voda odpočívá. Je po celou dobu roku nebo i částečně, tento prostor zamokřen. Zjišťujeme, že v těchto místech můžeme vidět i malé vodní plošky. Děti samy přichází na to, co do této oblasti patří – močál, prameniště, rašeliniště, podmáčené louky, jezírka, tůňky, ale i dna lomů, vypuštěné rybníky, strouha nebo louže v poli. Dospíváme k tomu, že mokřady mají v krajině nezastupitelnou úlohu. Zadržují a postupně uvolňují velké množství vody. Pak se dostáváme k rozmanitosti druhů rostlin a živočichů, kteří zde nachází útočiště a které zde žijí. Mezi tyto druhy patří vážky, obojživelníci, orchideje, masožravé rostliny, čápi, volavky, čejky, bekasiny a další a další druhy. A to už se dostáváme k naší vlastní práci. Děti prvního oddělení malovaly druhý živočichů, o kterých si myslí, že je v mokřadech můžeme vidět. Děti druhého oddělení se rozdělily na dvě skupiny a jejich úkolem bylo vytvořit na velkou čtvrtku skupinově obrázek mokřadu s faunou. Můžeme říci, že se to dětem velice povedlo a že dokáží dobře přemýšlet o tom, co je pro nás velmi důležité. A o tom to je!