Týden čtení dětem pokračuje
Krásné sluneční počasí nás vylákalo ven, kde jsme pokračovali. Je něco po třinácté hodině, my jsme po obědě a vycházíme k slavnostnímu nástupu na školní dvůr. Dnes nás čeká odpoledne plné her a soutěží. Tak jdeme na to? Jdeme! Odcházíme do parku před školou a začínáme. Dnes se seznamujeme s knihou Františka Nepila, která nese název, Naschválníčci.
Jsou to malí trpaslíci Škudibík a Mezulán, kteří velkou většinu času prospí. Ovšem když uslyší řinčení stanových kolíků a kouzelné slovíčko „tábor“, jsou hned vzhůru a na nohou. Prý jsou neviditelní, ale neplechu dělají řádnou. A tak si chvíli po obědě odpočíváme a nasloucháme první kapitole z knihy, která nese název: „Jak poštolky, ještěrky, světlušky ani veverky nechtěly na Jitřenku.“ Po přečtení úryvku vyhlašujeme výtvarnou soutěž na téma: „Jak si představuji naschálníčka.“ Necháme se překvapit, kolik se nám sejde krásných obrázků a kdo nakonec zvítězí. Pak odcházíme zpět na školní dvorek, kde probíhá první část naší soutěže. Každá skupina, která je sloučená skupina z jednotlivých oddělení, získává k rozluštění křížovku. Jak jinak, tématem jsou pohádkové postavy, které doplňujeme do křížovky. Jako tajenka nám vychází: Z pohádky do pohádky. Ve druhé části se pak snažíme opravit názvy pohádek, které nám „naschválníčci“ pomíchali. Zapisujeme první získané body a opět odcházíme ze školního prostředí. Jdeme na hřiště pod most, kde máme připravenou další část soutěže. Ve vymezeném prostoru „naschválníčci“ rozházeli kartičky, na kterých je číslo a písmeno. Postupně štafetou se snažíme zjistit, co nám naschválníčci připravili. Padesát kartiček není nic jednoduchého a tak běháme sem a tam, abychom byli nejlepší. A kdo nakonec vyhrál? Padesát bodů získává skupina dvě. Hurá! Z jednotlivých písmen jsme složili: „Jiří Kahoun, Naschválníčci, František Nepil Včelí medvídci.“ Po skončení odcházíme zpět do školy, hodnotíme dnešní odpoledne a hrajeme ještě jednu soutěž. Naším úkolem je napsat, co nejvíce názvů knih, pohádek, pohádkových postav na slovo PES. Po pěti minutách kontrolujeme a hodnotíme, bodujeme. A jak si vedla nejlepší skupina? Nejlepší skupina dvě získala 620 bodů a po dnešním dni je první, s celkovým počtem bodů 841. Blahopřejeme. Nyní již končíme, následuje malá svačinka a další činnost družiny.