Soutěž o krásnou knihu Univerzita výjimečných - Zkouška
Soutěž již skončila (23. 8. 2016 23.59).
Chceš získat krásnou knihu „Univerzita výjimečných - Zkouška“? Jelikož podtitul knihy zní zkouška, je jasné, čeho se tentokráte bude soutěžní úkol týkat. Pro účast v soutěži stačí nám zaslat vlastnoručně nakreslený obrázek třídy nebo o zkoušce či třídě sepsat povídku nebo básničku.
Jsi výjimečná! Slova, která potěší, ale zároveň dokážou změnit život. Pro Ciu znamenají možnost dostat se do celostátního programu pro nejnadanější studenty a studovat na univerzitě v Tosu. Musí však dokázat, že na to má. Čekají ji tvrdé zkoušky, ve kterých nepůjde jen o znalosti, ale i o to, dobře se rozhodovat a správně odhadnout lidi. Radost z úspěchu vystřídají strach a nejistota. Svět, který znala, se mění. Je hrozivější a nebezpečnější. Může vůbec někomu věřit? A vrátí se ještě někdy domů? Kniha je určena pro všechny příznivce Hunger Games a Divergence.
Obrázek nebo povídku či básničku zašli na *** soutěž již skončila ***. Nezapomeň připojit svoje celé jméno a adresu, abychom ti v případě výhry mohli knihu zaslat. Jednoho výherce krásné knihy „Univerzita výjimečných - Zkouška“ vybere redakce.
Výhry do soutěže věnovalo nakladatelství Fragment. Děkujeme.
Pokud jste nevyhráli, nebuďte smutní, knihu si můžete objednat na stránkách společnosti Albatros media.
Příspěvky, které nám zasíláte
- 23. 8. 2016, Pavla Jaklová – veršík
- 22. 8. 2016, Petr Műller, 5 let – 1, 2
- 21. 8. 2016, Veverušáci – třída
- 20. 8. 2016, Kroužek kreativního psaní – povídání
- 20. 8. 2016, Jonáš Červinka – Škola »vítěz soutěže«
- 20. 8. 2016, Johana Seidlová – Pohádka o začarované školní třídě
- 20. 8. 2016, Lenka Toušová – obrázek
které život chystá,
i když se ne vždy zadaří,
máš být optimista.
Neztrácej úsměv a naději,
zachovej si též důvěru,
věnuj se trošku přípravě
a vždy vybruslíš z maléru.
Pavla Jaklová
Třída
to je prostě jednička.
Není třída ze školy,
je to oddělení družiny.
Veverušáci si říkají,
na Veverušáka čekají.
Každý den tam chodíme,
úkoly zde plníme.
Když se štěstí usměje,
odměna nás nemine.
Je to správná partička,
družinová jednička.
Veverušáci
A je to tu zase!
Kateřina
Jak se cítím
Ondřej
Pocity
Jan
Slohová práce a já
Martina
Moje strašná chvíle
Zuzana
Kroužek kreativního psaní
Škola
to pro mě není žádný svátek.
Do školy vstávám v šest,
je to pro mě úplný trest.
V některých předmětech doslova plavu,
mám z toho těžkou hlavu.
Čeština, fyzika, zemák....
mě stejně baví jen tělák.
Když domů žákovskou nesu,
někdy se i strachy třesu.
Táta nade mnou láme hůl,
protože jsem asi v--.
Já tu školu ale zvládnu,
k vyznamenání to dotáhnu...
Jonáš Červinka
Pohádka o začarované školní třídě
Bylo nebylo, byla jedna školní třída, původně úplně obyčejná s kluky a holkami, kteří spolu více či méně kamarádili a pomáhali si opisovat tak, jak to ve škole chodí. Občas se někteří kluci poprali nebo holky se spojily proti kamarádce, ale vždy to rychle přešlo a nastal mír. Prázdniny byly sice prima, ale když skončily, všichni se těšili na kamarády.
Až jednoho dne se otevřely dveře a do třídy vešel nový spolužák jménem Čárymáryfuk. Na pohled na něm nebylo nic výjimečného. Byl malý, hubený, s nožičkama jako sirky, s pronikavým pohledem. Rozhlédl se po třídě a vtom se to stalo. Třída se barevně rozdělila na normální a žluté. Těch žlutých bylo pár, ale v dalších dnech změnili život celé třídy.
Již další den o přestávce vytvořil žlutý tým skupinku v zadní části třídy a něco si domlouvali. Smáli se a pitvořili a ukazovali si na ostatní. V dalších dnech už bylo jasné, koho si vybrali jako objekt svého zájmu. V zadní lavici seděl Karlík. Byl to obyčejný kluk, snad jen trochu vyšší než ostatní, s brýlemi na nose a přátelským pohledem. Nikdy nikomu neubližoval. Skrček, budeme mu říkat pro zjednodušení Čárymáry, vyhodnotil, že trápit ho bude jednoduché, protože Karlík se nebude bránit a Čárymáry nepřijde k fyzické úhoně. Jednoduše řečeno, nedostane od Karlíka za to, co mu provádí facku jako trám. Kromě toho začal svými triky ovládat i další kluky a některé holky a tím získával sílu. Šli za ním jako zmámení jeho jedinečností a slepě plnili jeho nápady. Jednou například vymyslel, že by bylo dobré Karlíkovi vzít brýle, aby neviděl. Podařilo se to dokonale, neboť jeden z mamlasů hodil brýle na zem a ještě na ně šlápl. Podruhé rozbili Karlíkovi telefon. Karlíkova maminka se nestačila divit, co její dosud normální chlapec dělá se svými věcmi, když ví, že nemají zrovna moc peněz.
Ani další děti se nevyhnuly zájmu řádící skupiny. Když si ani ostatní netroufali zaútočit přímo, alespoň nadávali a zesměšňovali spolužáky.
Je zajímavé, jak ta magická síla fungovala na všechny. Nikdo neměl síly něco s tím udělat nebo to někomu říct.
Karlík byl sice hrdina a doma to mamince neřekl, aby jí nedělal starosti, a bral všechny zničené věci na sebe, ale začal se škole vyhýbat. Neustále ho něco bolelo a měl teploty. Unikala mu školní látka a začal mít i horší známky. Po vyučování se bál jít sám domů, protože Čárymáryfuk ho se svojí družinou pronásledoval, a i nějakou ránu schytal. Ve třídě byla dusná atmosféra.
Kdo ví, jak by to bylo dopadlo, kdyby byl příběh skutečný a nešlo o pohádku. Ale v pohádce vždy všechno dobře dopadne a dobro zvítězí. Tak i na Čárymáryfuka dopadla spravedlivá ruka osudu. Zlomil si svoji tenkou nohu. Tou zlomeninou unikla jeho čarovná moc a nikoho už nedokázal ovládat. Žlutí spolužáci dostali zase svoji normální barvu a než se Čárymáry vrátil do školy, začali se chovat normálně. A protože jeden zloduch bez čarovné moci sám nic nezmůže, belhal se Čárymáryfuk o berlích po škole a nikomu už neubližoval.
Jen mi řekněte, co si počít s takovým příběhem, kdyby byl skutečný?
Johana Seidlová