Téma týdne – oblíbený předmět

Soutěž již skončila (26. 3. 2017 23.59).

Jaký je Tvůj nejoblíbenější školní předmět? A proč? Je to kvůli učiteli nebo zajímavé látce? Jaký předmět naopak nesnášíš? Pokud bys mohl(a) navrhnout nový předmět, jaký by to byl a proč?

Téma týdne – oblíbený předmět

Pokud chceš vyhrát tuto knihu, tak nám napiš pár veršů, jakkoliv dlouhou povídku nebo namaluj obrázek. Nezapomeň, že tvé příspěvky musí vystihovat toto téma týdne.

Své dílo pošli na *** soutěž již skončila *** a nezapomeň připojit své celé jméno a adresu, abychom Ti v případě výhry mohli odměnu zaslat.

Příspěvky, které nám zasíláte

  • 26. 3. 2017, Pavla Jaklováveršík
  • 26. 3. 2017, Adélka Kabourková, 8 letobrázek
  • 25. 3. 2017, Petr Műller, 5 letobrázek
  • 24. 3. 2017, Jana Plecháčováveršík
  • 24. 3. 2017, Martin KačírekPředměty
  • 24. 3. 2017, Adéla KrupauerováKdo je lepší?
  • 24. 3. 2017, Adam KrovSprávná volba
  • 24. 3. 2017, Míša Hečaveršík
  • 24. 3. 2017, Kubík Šťastný, 7 letobrázek
  • 23. 3. 2017, Pavla Hanákováobrázek
  • 23. 3. 2017, Vladimír Cichraobrázek
  • 23. 3. 2017, Kačka Jeníčková, 6 a půl rokuobrázek »vítěz soutěže«
  • 22. 3. 2017, František Mikulecveršík
  • 21. 3. 2017, Rudolf Jelínekobrázek
  • 21. 3. 2017, Jana Jelínková, 9 letobrázek
  • 21. 3. 2017, Marie Jelínkováobrázek
  • 21. 3. 2017, Olga Slováčkováobrázek
  • 20. 3. 2017, Vladimíra Komendováveršík
Mám rád cizí jazyky,
protože mi jdou,
protože je znám.
Netěším se na matiku,
tam slabinu svou
obrovskou já mám.

Ako sa máš?
Mir geht´s gut.
Let me know,
kak tibja zavút?

Mám rád cizí jazyky
na rozdíl od matiky,
protože se, dobře vím,
už ve světě neztratím.

Pavla Jaklová

Do školy sice už nechodím dávno,
vzpomínat mi však bylo dnes dopřáno.
Nebavila mě matika, chemie, fyzika,
zato miluju přírodu a všechna možná zvířata.

Cizí jazyky jsem měla v oblibě,
němčina mi šla do hlavy jako po másle.
Literaturu mám ráda, a to dodnes taky
jsem knižní maniak a čtu vše, co mi přijde do ruky.

Jana Plecháčová

Předměty

Je první den školy po prázdninách a školní předměty se začínají hádat, kdo je nejdůležitější.

„Já jsem nejdůležitější!“ začala hádku matematika. „Nebýt mě, děti by nemohli nic spočítat.“

„Ale jdi ty,“ ozvala se výtvarná výchova. „Aby se dítě stalo umělcem, nepotřebuje počítat, ale musí umět vládnout štětcem a barvami.

„A potřebuje!“ protestovala matematika.

„A nepotřebuje!“ rozohnila se výtvarná výchova.

A tak se začaly hádat všechny předměty, až na český jazyk, dědečka všech školních předmětů, ten se po chvíli ozval hromovým hlase: „Každý předmět závisí na druhém, kdyby nebylo tady matematiky, nikdo by nespočítal, kolik je ve větě slabik,“ řekl moudře. Odkašlal si a pokračoval: „Nevýt mě, nikdo by nepřečetl úlohu a nevěděl, co má narýsovat. Chápete to?“ dokončil svůj proslov český jazyk.

Všechny předměty byly dojaty, a tak si zvolily, že děda český jazyk je nejdůležitější a nejmoudřejší. A když snad někdy vypukne hádka na toto téma, stačí jen dědovo moudré slovíčko a hádka je minulostí.

Martin Kačírek

Kdo je lepší?

„Jmenuji se Matematika. V mojí hodině děti počítají, což je moc důležité...“ „Dobrý den! Moje jméno je Český jazyk. Myslím si, že můj předmět je nejtěžší, ale nejlepší....“

Děti se učí mnoho předmětů a každý z nich je dobrý. V každém se naučí všechno, co je nutné. V občanské výchově se učíte hlavně o životě, v dějepise o dějinách a třeba v tělesné výchově se přiučíte novému sportu. Ale to vysvětlujte panu Českému jazyku a slečně Matematice. I když to děti nevnímají, Matematika a Český jazyk se pořád hádají. Kdo je lepší.

„Já jsem důležitější. Mě žáci potřebují víc než tebe,“ řekla Matematika.

„To jsou výmysly! Český jazyk musí umět. Třeba... když budou psát dopis babičce, tak chyby by se babičce určitě nelíbily.“

„Ale dnes už mají děti tablety a posílají zprávy přes ně. Viděla jsem to. Pepík ze 6.B posílal SMS zprávu mamince a všechny jeho chyby ten mobil opravil. A vždyť to víš, jak Pepíkovi český jazyk nejde....“ řekne zase Matematika. A takhle pořád každý den dokola vedou své diskuze. Mně by nevadilo, kdyby se hádali, ale jedno všechno musí skončit. Kdyby aspoň někdo ustoupil. Ale oni ne! Jednou se ve škole hlasovalo, jaký předmět mají raději žáci. To bylo něco pro Český jazyk a Matematiku. Hádali se každý den, kdo získá u dětí více hlasů.

Nastal den, kdy se ukončilo hlasování. A výsledky byly krásné. Hezčí výsledky si přát nikdo nemohl. Matematika a Český jazyk mají stejný počet hlasů. Ale přesto si každý den pořád dokola opakují: „Já jsem lepší.....“

Adéla Krupauerová

Správná volba

Jednoho dne při vyučování českého jazyka jsme dostali takový anonymní dotazník, ve kterém máme napsat náš nejoblíbenější školní předmět.

Jako první mě napadlo napsat český jazyk, abych si šplhnul u paní učitelky, ale pak jsem si uvědomil, že je anonymní, a tak moje snaha bude úplně zbytečná.

Jako druhá mě napadlo matematika, ale nevěděl jsem důvod proč.,,,

Po vystřídání všech předmětů jsem se dostal až k tělesné výchově, a to byla ta správná volba. Napsal jsem: „Můj nejoblíbenější předmět je tělesná výchova, protože se v ní hýbeme a a nesedíme v lavicích. Také nehrozí nebezpečí zkoušení, a tak …. co si více přát. Je rozhodnuto – tělesná výchova.

Adam Krov

Je to sen anebo není?
Ve škole měli jsme Kouzlení!
Hůlkou, slůvky kouzlím hravě,
vykouzlil jsem dárek mámě.
dám já ji ho s kytkou k svátku,
schová si ho na památku.

Pak udělám kouzlo obří,
ať jsou všichni lidé dobří,
usmívaj se , maj se rádi,
jako dobří kamarádi!

Míša Heča

Ve škole mám rád Jazyk český,
ale i tělocvik je předmět hezký.
Ale nejvíc na přestávky se těším,
kam odpoledne, s kámoši řeším.

František Mikulec

Psaní mě vůbec nebaví,
není v něm kousek zábavy,
proč krásná elegantní písmenka,
proč existuje Písanka?

Vladimíra Komendová

Autor:
Vydáno: