Téma týdne – oblíbený předmět
Soutěž již skončila (5. 5. 2018 23.59).
Jaký je Tvůj nejoblíbenější školní předmět? A proč? Je to kvůli učiteli nebo zajímavé látce? Jaký předmět naopak nesnášíš? Pokud bys mohl(a) navrhnout nový předmět, jaký by to byl a proč?
Chceš se nechat překvapit případnou výhrou? Určitě se bude jednat o knihu, ale o jakou přesně se dozvíš, až ji rozbalíš.
Abys mohl vyhrát, nám napiš pár veršů, jakkoliv dlouhou povídku nebo namaluj obrázek. Nezapomeň, že tvé příspěvky musí vystihovat toto téma týdne.
Své dílo pošli na *** soutěž již skončila *** a nezapomeň připojit své celé jméno a adresu, abychom Ti v případě výhry mohli odměnu zaslat.
Příspěvky, které nám zasíláte
- 5. 5. 2018, František Mikulec – veršík
- 5. 5. 2018, Vašík Kucharský, 7 let – veršík »vítěz soutěže«
- 4. 5. 2018, Petr Műller, 7 let – obrázek
- 4. 5. 2018, Romana Vostrčilová – obrázek
- 4. 5. 2018, Nikol Fojtíková – obrázek
- 3. 5. 2018, Jana Mičová – obrázek
- 29. 4. 2018, Štěpán Gotzmann – školní předmět
- 29. 4. 2018, Jana Plecháčová – veršík
tělocvik je předmět taky hezký,
přestávky mám však nejraději,
na níž se všelijaké věci dějí.
František Mikulec
bazén je můj kamarád.
Tento předmět každou středu
já oželet nedovedu.
V pátek máme tělocvik,
kde hrajeme vybíjenou,
umím jeden dobrý trik,
jak se míči rychle vyhnout.
V prvouce trochu tápu,
pomaleji občas chápu.
Však já se to naučím,
se dvojkami zatočím.
Učení je zábava,
jedničky rád dostávám.
Vašík Kucharský, 7 let
Školní předmět
připadá mi jazyk český.
A na něm asi nejvíce,
gramatika, mluvnice.
Mě osobně velmi svědčí
mluvit plynně rodnou řečí,
a proto jsem vždy na pozoru,
při výkladu "vět-rozboru".
S naší paní učitelkou
projevuji snahu velkou
a rozlišuji, včetně dětí,
větu holou od souvětí.
"Dnes probereme, žáci slavní,
pravý význam věty hlavní
a spojovací výrazy,
ať vám to všem dochází!"
"Pak vše shrnu od začátku
a najedu na novou látku,
v níž zaměřím své učení
na příslovečná určení."
"Ať přesvědčím se, moji milí,
zda výklad můj jste pochopili,
napíšeme testík krátký,
určený pro slovní hrátky."
Jelikož dle toho,
se naučím mnoho
a zároveň velmi snadně,
hodnotím češtinu kladně.
Co se týče záporu
jsem s "matikou" v rozporu.
Mám obavu velkou,
zvlášť s časovou délkou.
Stačí drobná chyba, drazí,
celý příklad se tím zkazí
a na ty další zas,
už nezbyde čas!
Z toho potom mimo jiné
pro všechny z nás plyne:
"I když člověk hloupý není,
je v početním ohrožení".
Štěpán Gotzmann
avšak i v literatuře se dají vědomosti najíti.
O zvířatech se dozvídám informace nejradši,
nejraději bych studovala veterinární lékařství.
Taktéž ráda studuju cizí řeči velkým šupem,
říká se přeci - kolik jazyků znáš, tolikrát jsi člověkem.
Čtení přináší pohodu duševní,
zabrání se do příběhu - to jistě rád autor knihy ocení.
Jana Plecháčová
Autor: Veronika Janurová
Vydáno: