O víkendu začne tradiční Jihočeské léto s párou

Atraktivní výlet parním vlakem může zpestřit dovolenou rekreantům na Netolicku a Třeboňsku. V pátek a o víkendu tam vyjede historická souprava s parní lokomotivou „Všudybylka“ z 20. let minulého století. Na Třeboňsko zavítá parní vlak ještě také o dalším srpnovém víkendu.

O víkendu začne tradiční Jihočeské léto s párou

V pátek 3. srpna se vypraví historická souprava na Netolicko, Vltavotýnsko a do podhůří Novohradských hor. Ráno první parní vlak vyjede z Protivína v 9:45 hod. a přes Číčenice zamíří na vlečku jaderné elektrárny Temelín. Další spoj pojede z Temelína do Číčenic a pokračovat bude do Dívčic a po lokálce do Netolic. Tam přijede v 12:23 hod.. Jízda z Číčenic do Netolic slibuje neobvyklý zážitek, neboť v úseku Číčenice – Dívčice pojede souběžně motorový i parní vlak. Další jízda do Netolic je unikátní, protože na této trati je nyní zastavena pravidelná osobní doprava. Dále pak bude historická souprava pokračovat přes Dívčice a Zliv do Českých Budějovic. Odpoledne se parní vlak vydá do Borovan a před odjezdem zazpívají na nástupišti v Českých Budějovicích známé Sestry Havelkovy. V Borovanech bude parní vlak stát hodinu a je zde připraven bohatý doprovodný program a v podvečer na cestující čeká jízda přes Nové Hrady do Českých Velenic a do Třeboně, kam dorazí v pátek večer ve 20:23 hod.

V sobotu a v neděli 4. a 5. srpna a pak také o víkendu 11. / 12. srpna je naplánováno několik nostalgických jízd historické soupravy s dřevěnými vozy a parní lokomotivou „Všudybylka“ na celé trati Veselí nad Lužnicí – Lomnice nad Lužnicí – Třeboň – Suchdol nad Lužnicí – České Velenice.

Historická souprava je sestavena především z vozů typu „Rybák“ vyráběných na konci 40. let minulého století. Cestující si v nich vyzkouší, jak se dříve cestovalo na dřevěných lavicích, které byly určeny dokonce pro 5 osob vedle sebe. Včele pak bude parní lokomotiva 354.195 vyrobená v Českomoravské-Kolben v Praze Libni v roce 1925. Protože se v minulosti jednalo o velmi rozšířený typ lokomotiv, dostala přezdívku „Všudybylka“. Její hmotnost ve službě, se zásobami vody a uhlí, je 85 tun, maximální rychlost pak 90 km/h a výkon přes 800 kW. Poslední stroje této řady dojezdily ve východních Čechách v roce 1978.

Autor:
Vydáno: